top of page

tis 04 okt.

|

https://www.innergi.se/innergi-boost

Innergi Boost Hösten 2022

15 minuters Innergi Boost varannan tisdag kl 0845. 6 september till 13 december. Delta live eller när det passar dig.

Registrering är stängd
Se andra evenemang
Innergi Boost Hösten 2022

Tid och plats

04 okt. 2022 08:45 – 9:00

https://www.innergi.se/innergi-boost

Om evenemanget

Antar du höstens mentala utmaning kommer du att varannan tisdag ta del av våra Innergi Boostar (15 minuter + före- och efter-reflektion). Forskningsbaserade mentala tips, övningar och kunskaper i små lättsmälta roliga portioner. 

Målet är att du ska hinna med åtminstone

5 BOOSTAR

före jul.

Resultat: du har plötsligt 5 verktyg mer i din mentala verktygslåda som kan hjälpa dig att lättsammare och mer lustfyllt ta dig an vardagens utmaningar.

Våra boostar är till mesta dels live men du kan såklart välja att titta på dem när det passar dig. Är du med live så kom gärna en stund innan och slå dig ner kring den digitala lägerelden så delar Trine med sig av ett par peppande spaningar inom mental träning och välbefinnande som kan vara lite kul att ha koll på just nu.

Direkt efter vårt 15 minuters pass finns det möjlighet att hänga kvar för att dela erfarenheter och ställa frågor för de som önskar.

Varje Boost slutar med en reflektionsövning som vi uppmuntrar dig till att fundera lite över under de kommande 14 dagarna (tills vi ses på igen). Det ger alltid en enorm kraft om du återkopplar dina tankar med gruppen inne i det tillhörande träningsrummet. På så vis kan vi berika och bygga upp varandra mentalt.

Om du har frågor eller funderingar längs vägen är det bara att du hör av dig till mig.

Ska bli super kul att uppleva denna höst tillsammans med dig!

Trine

Grundare, innergi-instruktör och din mentala PT

trine@innergi.se

PS (1)

Den bästa träningen är den som blir av. I en studie från Göteborgs Universitet och Livsstilsverktyget såg man att så lite som 15 minuters mental träning (plus reflektion) varannan vecka kunde göra stor skillnad på sikt. Så vi lägger träningsribban lite lägre under hösten...och sätter istället större press på att den faktiskt blir av.

PS (2)

Har du tänk på att när vi talar om träning i fysisk bemärkelse handlar det ofta om att prestera, att bygga upp muskler och få upp pulsen. När det gäller mental träning är det precis tvärtom. Här handlar det istället om att bli bättre på att sakta ner, ta pauser, skala bort och hitta tillbaka till sin fabriksinställning för att komma åt vårt grundläggande välbefinnande. Skönt va!

PS (3) 

Du behöver inte anmäla dig till träningen (eller avanmäla dig) utan kan välja att bara dyka upp...men om du gör det är det större chans att den faktiskt blir av. Kom ihåg att lägg in bokningen i din kalender så att du blir påmind...då vi försöker att vara ett "silent gym".

bottom of page